”Din Condei” - concept unic în România, librărie virtuală cu tipografie

Bucureşti – decembrie 2012 -  Acum patru ani, în plină eră a tehnologiei digitale, a tabletelor şi telefoanelor inteligente, a luat fiinţă o mică tipografie ce şi-a dorit să susţină trendul pieţei prin calitatea printului în tiraje cât mai mici. Aşadar, TIPRO Printing SRL a venit în întâmpinarea dorinţelor clienţilor săi şi s-a dezvoltat alături de aceştia într-o zonă de piaţă impredictibilă şi oscilantă. 

Anul acesta, TIPRO a lansat prima librărie online cu tipografie din România,  având alături, ca partener de nădejde, compania Konica Minolta Business Solutions România ale cărei echipamente de tipar digital răspund celor mai exigente cerinţe tehnice şi tehnologice, la un raport calitate-preţ de excepţie. Cu ocazia participării la Târgul Internaţional de Carte de Învăţătură - Gaudeamus 2012, domnul Florin Micu, General Manager al TIPRO Printing SRL, ne-a prezentat afacerea de la începuturi şi până în prezent.

Care este istoricul Tipro? Cum ați început activitatatea în domeniul tiparului? De ce tipar digital?

Florin Micu: Tipro a fost înființată în anul 2008 ca urmare a solicitărilor de tipărire a materialelor de a căror traducere mă ocupam. Cererea a fost de la bun început diversificată, de la lucrări speciale, manuale de utilizare, broşuri şi flyere până la autocolante, etichete şi plicuri, însă toate comenzile se doreau a fi executate într-un tiraj mic şi un timp cât mai scurt. Preţul şi calitatea erau alte două criterii importante cerute de clienţi,  astfel era evident că aceste deziderate puteau să fie îndeplinite doar de tiparul digital.

Ce echipamente și software de producție folosiți?

F.M.: În momentul de faţă suntem la a treia generaţie de mașini color și la a doua generație de mașini de tipar la negru.

Pentru producţia publicitară deţinem un bizhub C6500, iar vedeta este un bizhub PRESS C8000, de la Konica Minolta, cel mai performant echipament de presă digitală. Am ales acest aparat deoarece oferă o calitate deosebită a imaginilor, la o rezoluţie color de 1200x1200 dpi x 8bit (256 de nuanţe pe fiecare culoare) aceasta ducând la o tranziţie fină a culorilor. Totodată, bizhub PRESS C8000, respectă regulile de utilizare ecologică, utilizând toner polimerizat Simitri® HD+ din generaţia a treia cu temperatură scăzută de fixare. Viteza de printare de până la 46 de pagini A3 pe minut (echivalentul a 92 de pagini A4 pe minut), rapiditatea în realizarea job-urilor şi, nu în ultimul rând, procesul de rasterizare a ima­ginii (RIP) CREO –  care ajută la impoziţia documentelor şi la calibrarea profilului de culoare pentru materialele printate –  sunt doar câteva dintre caracteristicile acestui sistem de producţie de la Konica Minolta. Productivitatea remarcabilă a acestui echipament îl recomandă ca fiind cel mai bun din gama sa de produse pentru producţia dorită de noi.

Împreună cu bizhub PRESS C8000 am achiziționat și software-ul Printshop Mail pentru tiparul cu date variabile. Acesta este o soluţie de printare date variabile (VDP) pentru companii din domeniul printului digital, dar nu numai, care sunt interesate să producă documente profesionale personalizate. Venim astfel în întâmpinarea dorinţelor clienţilor noştri, prin oferta de personalizare a documentelor precum invitaţii, felicitări, calendare, broşuri, cărţi de vizită etc. Considerăm că acest software de personalizare este un instrument de comunicare care ne ajută la atragerea de noi clienţi.

Pentru agende, caiete, cărți și alte materiale tipărite la o culoare (black) prima maşină pe care am achiziţionat-o, în 2007, a fost un bizhub PRO 920.  Chiar dacă în momentul de faţă este un model mai vechi, este un sistem de producţie care satisface necesităţile noastre prin faptul că oferă un mix de avantaje ale unui sistem modular, destinat volumelor mari de printare din mediul office, cu cele ale unuia din mediul CRD (Centru de Reproducere Documente) şi cu cele ale echipamentelor din mediile ce oferă servicii de printare. Datorită utilizării tonerului polimerizat SimitriTM, care asigură printuri de cea mai bună calitate realizate cu un consum redus, tehnologia avansată de la Konica Minolta răspunde tuturor cerinţelor zilnice ale de printare monocrom digitală. Aşadar, folosim încă acest bizhub PRO 920 este un sistem robust şi viabil, ce poate fi customizat funcţie de necesităţile fiecărui utilizator, în cazul nostru pentru producţia digitală de carte.

Ca specificaţii tehnice ale documentelor trimise către tipar de către clienţii nostri, preferăm și insistăm să se folosească fişiere salvate în format pdf pentru tipar. Utilizăm suita Adobe și Corel Draw precum şi software suplimentar pentru impozițiile atipice.

Când și de ce ați ales Konica Minolta?

F.M.: Am ales Konica Minolta în 2007, atunci când comenzile au început să fie din ce în ce mai dese şi diversificate şi, evident, în urma unei analize atente a pieţei de tipar digital. Ne-am hotărât astfel să achiziţionăm echipamentele de la Konica Minolta Business Solutions România deoarece este cea mai bună alegere din punct de vedere costuri per print şi calitate. Ca urmare a acestei raţiuni, am cumpărat, până acum, patru echipamente de producţie, trei color şi unul alb-negru, fiind astfel convinşi că alegerea făcută este cea corectă, iar acest parteneriat va avea o continuitate benefică pentru ambele companii.

De asemenea, am apreciat suportul de service foarte flexibil oferit de Konica Minolta, după părerea mea această companie având cea mai avantajoasă ofertă din acest punct de vedere.

Cum v-aţi adaptat la contextul actual al pieței?

F.M.: Fiind nou intraţi pe piaţa tiparului digital, am pornit de la ideea că lucrările trebuie executate în cel mai scurt timp fără a face rabat de la calitate. Criza începută în 2008 a făcut clienţii mult mai precauți în realizarea tirajelor mari. Sunt din ce în ce mai multe cereri pentru tiraje mici, executate doar atunci când și dacă este nevoie de ele. Ne păstrăm clienții prin înțelegerea nevoilor acestora, prin promptitudinea serviciilor şi respectarea termenelor strânse pe care le solicită.

Care sunt materialele pe care le produceți?

F.M.: În micul nostru atelier putem producem orice fel de lucrări care se încadrează în formatul maxim tehnologic de tipărire, având ca suport: hârtii şi cartoane laser şi cretate, cartoane speciale sau poliester conceput special pentru tipar laser. Gama de materiale pe care o executăm are o plajă extinsă de răspuns la necesităţile clienţilor, astfel producem de la cărți de vizită (peste  50 000 de bucăți lunar), flyere, afișe,  volante, invitații, meniuri, plicuri, mape, broșuri și cataloage, până la cărţi.

Un mare plus îl reprezintă finisările, pe care le avem disponibile in-house, precum broșarea, plastifierea, ștanțarea, perforarea, prinderea cu spiră metalică etc.

Cum ați început producția de carte în tiraj mic (print-on-demand)? Care sunt tirajele de carte solicitate?

F.M.: Inițial am dorit producerea cărților în tiraj mic dar, de-a lungul timpului, am realizat că există şi cerere pentru tipărirea unei singure bucăţi. Aceste solicitări vin, de obicei, din partea autorilor ocazionali, însă există cazuri în care avem cereri de astfel de oferte şi din partea unor edituri. Aşadar, tirajele solicitate pot fi de la o singură carte până la un maximum de 1000 de exemplare. Cel mai adesea, tirajele produse sunt  de 2, 50 și 100 de cărţi.

Ce înseamnă proiectul “Din condei”? Când a fost lansat și cum a fost primit?

F.M.: Proiectul „Din Condei“ a pornit de la necesitatea de a avea o editură dar a evoluat într-un mod cumva neașteptat. De la începutul proiectului am încercat să anticipăm nevoile editurilor și ale scriitorilor.

Ţinând cont de acestea am lansat conceptul de „Librarie cu tipografie“. Ideea se rezumă astfel: un titlu, disponibil pe librăria online de pe site-ul www.dincondei.ro este tipărit la cerere, începând cu un exemplar, numai atunci când se face o comandă fermă pentru el. Astfel  un titlu poate fi disponibil oricând (nu mai există noţiunea de “tiraj epuizat”) fără nicio investiție din partea editurii sau a autorului.

Din moment ce acest concept se adresează atât editurilor și autorilor, ca viitori colaboratori, cât şi cititorilor ca benefeciari, am considerat că târgul de carte Gaudeamus este un eveniment potrivit lansării acestui proiect. În acest moment avem câteva contracte deja semnate și suntem în discuții avansate cu alte câteva edituri.

Rezultatele s-au văzut din ziua următoare încheierii târgului când am semnat și primul contract cu o editură şi sperăm că vor mai fi multe alte cereri, ca urmare a participării noastre la acest târg şi a profesionalismului de care ne străduim să dăm dovadă.

Konica Minolta Business Solutions Romania SRL a fost înfiinţată la 1 octombrie 2003, pe structurile companiei Minolta România, existente pe piaţa locală încă din 1991, ca urmare a fuziunii la nivel internaţional dintre Minolta Co. şi Konica Corporation care a generat noua companie Konica Minolta Holdings, Inc. 

Konica Minolta Business Solutions România a păstrat structurile şi canalele de vânzări ale Minolta România, beneficiind de experienţa de 20 ani de existenţă pe piaţa românească şi de o reţea de distribuţie de peste 60 de parteneri. Ca şi în anii precedenţi, rezultatele anului 2011 plasează Konica Minolta în topul furnizorilor de echipamente de birou din România.

Konica Minolta Business Solutions România distribuie şi asigură servicii pentru echipamente multifuncţionale, faxuri, imprimante, echipamente de tipar digital şi oferă Servicii Optimizate de Printare bazate pe soluţii complete de management al documentelor.

Pentru informaţii detaliate despre Konica Minolta:

Viorica Mocanu

Marketing Manager

Tel.: +40 21 207.4560

marketing(at)konicaminolta.ro

Termenii și  numele produselor pot fi mărci înregistrate ale deținătorilor acestora.

Imagini ale produselor sunt disponibile la adresa: www.konicaminolta-images.com