Aparate de etichetare digitale
Sectorul de tipărire a etichetelor a crescut într-o asemenea măsură încât instalaţiile anuale de prese cu etichete digitale reprezintă acum aproape 30% din toate instalaţiile de presare cu bandă îngustă la nivel mondial, cu peste 3.000 de prese digitale de etichete instalate la nivel mondial în industria etichetelor la sfârşitul anului 2015.
Privind în perspectivă, prese digitale de etichete se estimează că vor atinge aproape 40% sau mai mult din toate instalaţiile anuale de presă îngustă până în anul 2020.
În acest context, valoarea globală a lucrărilor de etichetare imprimate digital în zilele noastre este considerată mult mai mare decât costul individual de imprimare. Estimările din industrie indică faptul că, deşi imprimarea etichetelor digitale reprezintă în prezent doar aproximativ 3% până la 5% din toate lucrările tipărite sensibile la presiune în funcţie de volum, acestea reprezintă aproximativ 15% până la 18% sau mai mult din toate lucrările de tipărire în funcţie de valoare.
Beneficiile multiple ale acestui sector în creştere includ:
Flux de lucru omogen
Fluxul de lucru omogen a devenit unul dintre elementele esenţiale ale producţiei de etichete digitale de succes. Acesta oferă baza pentru minimizarea erorilor şi a documentelor, accelerează timpii de răspuns şi oferă informaţii de fabricaţie şi informaţii despre clienţi actualizate în permanenţă, precum şi reducerea timpilor de execuţie.
Eficienţa costurilor
În comparaţie cu imprimarea convenţională a etichetelor, procesul digital nu utilizează plăci de imprimare sau nu are materiale de finisare, produse chimice, procese sau cerinţe de timp, economisind bani.
Beneficiile producţiei
Pentru proprietarul mărcii, posibilitatea de a reduce sau elimina depozitarea pe etichete, de a reduce timpul de comercializare şi de a îmbunătăţi eficienţa lanţului de aprovizionare poate fi un motiv convingător pentru transformarea producţiei de etichete digitale. Posibilitatea producţiei just-in-time, dovada pe termen scurt şi testul de marketing al etichetelor sunt, de asemenea, de mare interes.
Oportunităţi de marketing
O valoare nouă adăugată şi oportunităţi de marketing pentru proprietarii de mărci - într-adevăr, o afacere de aproape orice dimensiune - au devenit preocupări reale pentru utilizatorii de etichete din mediul concurenţial din prezent. Există multe exemple în care soluţiile de tipărire digitală au oferit posibilitatea de a produce cu uşurinţă mai multe versiuni sau variaţii, imagini cu design variabil, etichete personalizate, personalizare în masă, noi oportunităţi promoţionale şi chiar etichete regionale, sezoniere sau speciale. Pentru producătorul de etichete digitale, aceste oportunităţi de marketing oferă posibilitatea de a adăuga valoare şi de a spori profitabilitatea.
Mediu şi durabilitate
Nu există nicio îndoială că mediul şi durabilitatea au devenit probleme importante. Prin producerea unor cantităţi exacte, mai degrabă decât a unui procentaj „de vârf”, imprimarea digitală reduce pierderile. Spre deosebire de alte procese de tipărire, nu există materiale chimice, apă sau plăci utilizate pentru imprimarea digitală.
Securitatea imprimării
O zonă relativ nouă, dar în creştere pentru proiectarea şi imprimarea digitală cu cele mai recente soluţii software este de a încorpora fundaluri de design de securitate şi caracteristici speciale, imagini variabile, microtext, caracteristici anti-copiere şi multe altele.
Monitorizaţi şi identificaţi
Faptul că etichetele digitale pot fi tipărite individual înseamnă că imprimantele pot produce etichete secvenţiale numerotate sau codate, pot crea coduri ascunse potrivite codurilor vizibile şi pot furniza coduri de schimbare care pot fi utilizate cu tehnologia smartphone - toate oferind noi posibilităţi pentru soluţiile de monitorizare şi identificare ale etichetelor.