Konica Minolta România lansează e-Transport by Konica Minolta – soluţie pentru automatizarea fluxului de comunicare cu ANAF în scopul autorizării transporturilor de bunuri

București | 19 august 2024

Konica Minolta Business Solutions România, lider pe piața sistemelor de printare, integrator de soluții de management al documentelor și furnizor de sisteme de supraveghere și soluții de analiză video, lansează e-Transport by Konica Minolta - soluție pentru automatizarea procesului de declarare a anumitor categorii de transporturi de bunuri către sistemul ANAF, în concordanță cu OUG 41/2022, revizuită prin OUG 115/2023.


În contextul implementării sistemului național obligatoriu RO e-Transport pentru gestionarea și controlul eficient al transporturilor rutiere naționale și internaționale, Konica Minolta România a dezvoltat o soluţie proprie e-Transport, cu funcționalități extinse de management și stocare electronică a documentelor, fiind integrată cu sistemul ANAF.
 
Sunt vizate transporturile rutiere interne de bunuri cu risc fiscal ridicat, transporturile transfrontaliere, care încep sau se finalizează pe teritoriul României (exporturi, importuri, livrări sau achiziții intracomunitare) și transporturile transfrontaliere care sunt în tranzit pe teritoriul țării.
 
Aplicația este caracterizată prin simplitate și uşurinţă în utilizare, eliminând interacțiunea utilizatorilor cu platforma ANAF.
 
Cu ajutorul aplicației e-Transport by Konica Minolta, fișierele XML, create în ERP sau în alte aplicații specifice, sunt trimise automat către sistemul ANAF și odată autorizat transportul, codul UIT generat de ANAF este transmis tot automat operatorului de transport, împreună cu alte informații specifice transportului.
 
„Am dezvoltat soluția e-Transport în M-Files, platforma tehnologică pe care am dezvoltat și e-Factura, bazându-ne pe versatilitatea sa, din dorința de a oferi clienților noștri atât funcționalitățile obligatorii conform legii, cât și posibilitatea de extindere a acestora cu fluxuri de lucru automate și stocarea organizată a documentelor pe termen lung. Concret, pentru e-Transport vorbim despre posibilitatea de relaționare a fișierelor XML transmise către ANAF cu documentele specifice transportului pentru care se solicită autorizarea, respectiv managementul entităților implicate în proces (furnizor, destinatar, depozitar, transportator etc.)”, a declarat Andreea Mocanu, Digital Business Services Manager în cadrul Konica Minolta Business Solutions România. 
 
Astfel, pe lângă funcţionalităţile obligatorii ce ţin de integrarea cu ANAF, e-Transport by Konica Minolta poate asigura și stocarea electronică a documentelor conexe transportului, precum facturi, avize de expediție, comenzi, contracte sau CMR-uri, respectiv și stocarea datelor de identificare ale fiecărei entități sau destinații implicate.
 
Soluția poate fi găzduită în infrastructura clienţilor sau în serviciul Konica Minolta Cloud, furnizat din centrele de date europene Konica Minolta.
 
„În funcţie de specificul fiecărei companii, soluţia e-Transport dezvoltată de Konica Minolta poate fi extinsă cu fluxuri de distribuire și aprobare a documentelor, registratură electronică sau managementul contractelor”, a mai afirmat Andreea Mocanu. 
 

Despre Konica Minolta Business Solutions România

Călătoria organizației Konica Minolta a început acum 150 de ani, odată cu o nouă viziune de a realiza diferit lucrurile. Dezvoltăm inovații pentru binele societății și al lumii. Același scop care ne-a ținut în mișcare atunci, ne mobilizează și acum.

Konica Minolta Business Solutions România, filială a Konica Minolta Business Solutions Europa, a fost înfiinţată la 1 octombrie 2003, pe structurile companiei Minolta România, existente pe piaţa locală încă din 1991, ca urmare a fuziunii la nivel internaţional dintre Minolta Co. şi Konica Corporation, care a generat noua companie Konica Minolta Holdings, Inc.

Konica Minolta Business Solutions România a păstrat structurile şi reţeaua de vânzări ale Minolta România, beneficiind de experienţa a peste 32 ani de existenţă pe piaţa românească şi de o reţea de distribuţie de peste 60 de parteneri. Ca în anii precedenţi, rezultatele anului 2021 plasează Konica Minolta în topul furnizorilor de echipamente de birou din România.

Konica Minolta Business Solutions România distribuie și asigură mentenanță pentru echipamente multifuncţionale office, imprimante și sisteme de tipar digital profesional și industrial şi oferă Servicii Optimizate de Printare, bazate pe soluţii complete de management al documentelor. Furnizor de top de servicii complete de management al informațiilor, compania pune la dispoziția clienților soluții software de ultimă generație în domeniul infrastructurii și securității IT, precum și în mediile cloud. Totodată, Konica Minolta comercializează o gamă extinsă de soluții de supraveghere și analiză video avansată.

Imagini ale produselor Konica Minolta sunt disponibile pe www.konicaminolta-images.eu.

Pentru mai multe informații vizitați https://www.konicaminolta.ro/ro-ro/news și urmăriți paginile oficiale ale companiei pe Facebook, YouTube și LinkedIn.

Termeni şi nume de produse pot fi mărci comerciale sau mărci înregistrate ale proprietarilor lor, recunoscute ca atare.

Contact

Contact

Viorica Mocanu

Marketing Manager

Marketing

marketing@konicaminolta.ro

021 207 4560