5 tendințe care vor defini locul de muncă în 2021

București | 22 ianuarie 2021

5 tendințe care vor defini locul de muncă în 2021

Pandemia de Coronavirus a declanșat o schimbare majoră în ceea ce privește modalitățile de lucru. 2020 a fost un an diferit și plin de provocări pentru companiile din întreaga lume, care au trebuit să se reinventeze și să se adapteze de la o zi la alta la o nouă realitate.  Pe fondul crizei globale de sănătate și a regulilor de distanțare socială, companiile s-au aflat în postura mutării forțate a operațiunilor în mediul digital. A fost o adevărată provocare și un test de rezistență atât pentru companii, care au fost nevoite să își continue activitatea indiferent de condiții, cât și pentru angajați, care au trebuit să se adapteze rapid la noi tehnologii și la un nou mod de lucru.



În contextul actual al lucrului la distanţă, cererea pentru soluțiile de tip hibrid, care să poată fi accesate de oriunde, să fie flexibile şi scalabile, a crescut.
Digitalizarea a început să ia amploare chiar și în rândul companiilor reticente anterior la ideea de schimbare și automatizare a proceselor de lucru. Într-un raport publicat recent de SMG, se arată că, după 3 ani în care s-au înregistrat rezultate relativ statice, 2020 a fost anul care a marcat o majorare clară a tendinței organizațiilor spre digitalizare, 56% din companii confirmând importanța transformării digitale.1
„În ciuda tuturor provocărilor și obstacolelor, 2020 a fost și un an al oportunităților și al evoluției, în egală măsură. În ceea ce privește transformarea digitală, organizațiile au fost nevoite să mute de la o zi la alta toate procesele și operațiunile în mediul online. Companii care în trecut nu erau pregătite pentru lucrul remote, astăzi dețin instrumentele și soluțiile necesare cu ajutorul cărora angajații pot lucra cu ușurință de oriunde”, afirmă Olaf Lorenz, Senior General Manager Digital Transformation Division, Konica Minolta Business Solutions Europa GmbH.
În contextul de față, cererea pentru instrumentele de colaborare și soluțiile de lucru la distanță, aflate în portofoliul Konica Minolta, a înregistrat o creștere semnificativă.
„În doar câteva săptămâni, departamentele de IT din întreaga lume au trebuit să regândească aproape complet infrastructura pentru a facilita lucrul la distanță. Dacă un număr relativ mic de companii putea susține alternativa lucrului la distanță, cele mai multe organizații nu erau pregătite pentru acest scenariu. Este impresionant să vedem cum au reușit companiile să se adapteze într-un timp atât de scurt la o nouă realitate”, afirmă Yoann Fortini, Senior Manager Go-To-Market Services, Konica Minolta Business Solutions Europa GmbH.
„Criza globală generată de pandemia de Coronavirus a condus la schimbări strategice majore. A fost nevoie de schimbări rapide de abordare și strategie. În 2021 ne vom vom concentra în continuare atenția pe oferirea de soluții dedicate care să faciliteze lucru la distanță”, mai adăugă acesta.
 
Tendința 1: biroul hibrid va fi noul loc de muncă
2020 a condus la o schimbare fundamentală a locului de muncă, iar noul an va reprezenta era biroului hibrid. Specialiștii din industrie estimează că, până în 2023, 75% din marile organizații vor adopta un mod de lucru hibrid, care va permite angajaților colaborarea și lucrul la distanță.2 Trecerea la un mod de lucru hibrid vizează toate organizațiile, indiferent de mărime. Conform IDC, în 2021 aproximativ 70% din companiile mici și mijlocii vor adopta un mod de lucru hibrid, reducând astfel spațiul fizic de birouri.3
Sub conceptul strategic Intelligent Connected Workplace, Konica Minol­ta oferă companiilor o gamă complexă de soluții IT pentru a facilita lucrul hibrid, afirmă Yoann Fortini, IT Services Go-To-Market Senior Manager, Konica Minolta Business Solutions Europa GmbH.
Prin intermediul noii game Workplace Hub, utilizatorii pot beneficia de funcționalități cloud și, în același timp, pot lucra și salva datele local, accesând toate informațiile de care au nevoie, împreună cu echipa, oricând și de oriunde.
Soluțiile de printare în cloud oferă utlizatorilor flexibilitatea de a tipări din orice locație, asigurând totodată un nivel crescut de securitate.
 
Tendința 2: Securitatea, siguranța și conformitatea biroului hibrid
Trecerea la un mod de lucru hibrid vizează o abordare holistică din perspectiva securității, pentru a diminua riscurile și evita consecințele negative. „În 2020, organizațiile au început să adopte și să implementeze noi măsuri de siguranță și securitate, iar acest lucru va continua și în 2021. Multe companii s-au aflat în postura de a-și regândi strategiile de siguranță și securitate”, spune Yoann Fortini.
Pe fondul lucrului remote și hibrid, 2020 a fost anul în care atacurile de tip ransomware și furtul de date au înregistrat o creștere fulminantă.4
Organizațiile au început să își îndrepte atenția spre soluții de management al informației mai sigure, soluții de securitate perimetrală, precum și spre servicii IT administrate și soluții de recuperare a datelor, în caz de dezastru. Konica deține un portofoliu extins de soluții IT cu un nivel crescut de securitate, care facilitează lucrul hibrid: soluții de optimizare a infrastructurii IT, soluții de management al informației, soluții de printare și optimizare a fluxurilor de documente, precum și soluții de supraveghere și video analiză.
În egală măsură, securitatea perimetrală capătă amploare din ce în ce mai mare. „Konica Minolta oferă soluții de video analiză pentru securitatea perimetrală și siguranța angajaților, afirmă Shintaro Inoue, Senior Manager Video Solution Service, Konica Minolta Business Solutions Europa.
 
Tendința 3: Schimbări majore implementate cu bugete limitate
2020 a reprezentat anul schimbărilor pentru multe companii care au trebuit să își ajusteze bugetele și să restrângă chiar și activitățile cu prioritate imediată.
Potrivit SMG, constrângerile bugetare au devenit o adevărată provocare pentru cele mai multe dintre organizații, atingând un procent de 41% în cel de-al treilea trimestru.5
„Organizațiile și-au realocat bugetele și au început să investească mai mult în soluții hibride și în platforme de cloud flexibile și scalabile”, afirmă Yoann Fortini.
Posibilitatea ca soluţiile IT să fie imple­mentate as-a-service a devenit deja o tendinţă clară, astfel încât utilizatorii să nu mai fie împovăraţi de investiţii greu de susţinut în perioade de criză, ci să poată scala so­luţia și numărul de utilizatori, în funcţie de situaţie.
Cu un portofoliu extins de soluții implementate as-a-service, bazate pe subscripții lunare - de la aplicații IT administrate, până la soluții de back-up management și print management, Konica Minolta propune o abordare centrată pe nevoile utilizatorilor, venind în sprijinul companiilor care au o infra­structură IT depășită moral sau non-scala­bilă, soluții limitate de stocare și back-up, cunoștințe și resurse IT limitate, vizibilitate redusă asupra costurilor.
 
Tendința 4: Automatizarea proceselor de lucru
Odată cu reducerea bugetelor, organizațiile se vor confrunta în 2021 cu o nouă provocare în ceea ce privește forța de muncă specializată. De fapt, organizațiile vor trebui să folosească cea mai valoroasă resursă, constând în propriii angajați, cât mai eficient posibil.
„Sarcinile manuale repetitive sunt adesea costisitoare și consumatoare de timp”, afirmă Jaromir Sponar, ITS Business Development Manager, Microsoft MVP la Konica Minolta IT Solutions Cehia.
Automatizarea fluxurilor de lucru va avea un impact esențial asupra productivității muncii și optimizării costurilor. Procesele automate vor avea prioritate, ceea ce va minimiza și erorile, eliberând din timpul angajaților pentru alte activități mai importante.
„Același efect benefic îl va avea utilizarea soluțiilor de video analiză avansată, datele colectate fiind folosite ulterior pentru identificarea cauzelor productivității scăzute și optimizarea fluxurilor de lucru”, mai afirmă Shintaro Inoue.
 
Tendința 5: Locurile de muncă digitale - o piatră de temelie pentru o creștere sustenabilă?
Sustenabilitatea va reprezenta un element cheie în adoptarea strategiilor de digitalizare din 2021 și nu numai. Odată cu transformarea digitală, reflectăm mai mult asupra a ceea ce este cu adevărat important, iar reducerea emisiilor de carbon este una dintre priorități în 2021, pentru un mediu viabil și durabil.
Tranformarea digitală, cu posibilitățile pe care instrumentele și soluțiile de lucru la distanță le oferă, contribuie la reducerea emisiilor de carbon. În cele din urmă, vom avea un bilanț ecologic mai bun și o planetă mai verde.
Potrivit lui Olaf Lorenz, capacitatea unei organizații de a crește va depinde de capacitatea acesteia de a trece la o economie cu tehnologie sustenabilă și cu emisii reduse de carbon. O maturitate digitală mai mare a organizației poate contribui la atingerea acestor obiective. „Desigur, gestionarea informațiilor digitale ajută la reducerea cantității de hârtie folosite și, prin urmare, la reducerea cantității de resurse naturale necesare”, afirmă acesta.

[1] SMG: ''Reworked State of the Digital Workplace Report 2020'', Q3 2020: https://www2.reworked.co/cw-cp-state-of-dw-2020.htmlhttps://www2.reworked.co/cw-cp-state-of-dw-2020.html
[2] IDC: ''FutureScape: Worldwide IT Industry 2021 Predictions'', IDC # 46942020, October 2020: https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US46942020
[3] IDC: ''FutureScape: Worldwide Small and Medium-Sized Business 2021 Predictions'', IDC #US45927020, October 2020: https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45927020
[4] Barracuda, Threat Spotlight: Coronavirus-Related Phishing, 2020, https://blog.barracuda.com/2020/03/26/threat-spotlight-coronavirus-related-phishing/
[5] SMG: ''Reworked State of the Digital Workplace Report 2020'', Q3 2020: https://www2.reworked.co/cw-cp-state-of-dw-2020.htmlhttps://www2.reworked.co/cw-cp-state-of-dw-2020.html


Despre Konica Minolta Business Solutions România

Despre Konica Minolta Business Solutions România

Despre Konica Minolta Business Solutions România
Konica Minolta Business Solutions România, filială a Konica Minolta Business Solutions Europa, a fost înfiinţată la 1 octombrie 2003, pe structurile companiei Minolta România, existente pe piaţa locală încă din 1991, ca urmare a fuziunii la nivel internaţional dintre Minolta Co. şi Konica Corporation, care a generat noua companie Konica Minolta Holdings, Inc.

Konica Minolta Business Solutions România a păstrat structurile şi reţeaua de vânzări ale Minolta România, beneficiind de experienţa a peste 30 ani de existenţă pe piaţa românească şi de o reţea de distribuţie de peste 60 de parteneri. Ca în anii precedenţi, rezultatele anului 2020 plasează Konica Minolta în topul furnizorilor de echipamente de birou din România.

Konica Minolta Business Solutions România distribuie și asigură mentenanță pentru echipamente multifuncţionale office, faxuri, imprimante, sisteme de producție digitală și tipar industrial şi oferă Servicii Optimizate de Printare, bazate pe soluţii complete de management al documentelor. Furnizor de top de servicii complete de management al informațiilor, compania pune la dispoziția clienților soluții software de ultimă generație în domeniul infrastructurii și securității IT, precum și în mediile cloud. Totodată, Konica Minolta comercializează o gamă extinsă de soluții de supraveghere și analiză video avansată.

Imagini ale produselor Konica Minolta sunt disponibile pe www.konicaminolta-images.eu.
Termeni şi nume de produse pot fi mărci comerciale sau mărci înregistrate ale proprietarilor lor, recunoscute ca atare.

 
Pentru informații detaliate despre Konica Minolta:
Viorica Mocanu, Marketing Manager
Tel.: +40 21 207.4560; marketing@konicaminolta.ro