COVID-19 și industria de tipar digital a etichetelor

| 5 august 2020

În contextul actual în care situația Covid-19, în continuă evoluție, a prezentat provocări noi și fără precedent, etichetele au continuat să joace un rol semnificativ în întregul lanț mondial de producție, furnizare și utilizare.


Etichetele reprezintă un instrument principal în transmiterea informațiilor despre produse. Ele fac parte și sunt un element important al pachetului de ustensile necesare furnizării atât a bunurilor de larg consum, cât și a celor specifice. Orice articol ambalat de pe piață, fie că este vorba despre cele de consum zilnic - mâncare, băutură etc - fie că este vorba despre alt gen de produse, etichetele furnizează informații esențiale și utile pentru sănătate. Mărimea sau greutatea produsului, instrucțiuni de folosire, ingredientele folosite sau datele de producție, toate aceste informații se regăsesc pe etichetă.

Guvernele din toată Europa au luat măsuri pentru a limita impactul pandemiei asupra populației și a economiei. În multe cazuri, aceste entități au lansat liste de profesii și sectoare din zone critice care au nevoie de scutire sau relaxare în conformitate cu măsurile de criză adoptate în contextul Covid-19. Site-ul Fondului Monetar Internațional urmărește măsurile restrictive și rezumă răspunsurile cheie. Deși nu este mereu menționat în mod explicit, este clar că piețele de etichete și ambalaje sunt verigi esențiale ale lanțului de aprovizionare a două dintre cele mai critice sectoare: asistența medicală și producția alimentară.

Menținerea în mișcare a lanțurilor logistice și de aprovizionare în timpul pandemiei reprezintă o situație complicată în toate sectoarele, producțiile și afacerile mari. Piața de etichete este, cu certitudine, un sector cu un rol esențial în furnizarea, în siguranță, a produselor alimentare și farmaceutice și a altor bunuri esențiale pentru Europa.


Cu toate acestea, Mike Fairley, fondatorul The Label Academy și al revistei Labels and Labelling, susține, într-un articol cuprinzător despre Recomandări cu privire la rolul etichetelor în lanțul de aprovizionare esențial din timpul pandemiei de Coronavirus, că marea industrie de tipărire a etichetelor a fost trecută cu vederea. Aceasta având, în mare parte, un rol principal în sprijinirea și furnizarea elementelor și componentelor necesare în foarte multe domenii diferite. Rolul esențial al etichetelor, precum și al materialelor, tehnologiei și soluțiilor de tipar trebuie să fie pe deplin recunoscute drept produse și / sau furnizori esențiali dacă alimentează, tratează și sprijină angajații din domeniul medical, îngrijire și sănătate.

Crearea parteneriatelor și împărtășirea informațiilor comune, din cadrul industriei de tipar a etichetelor și ambalajelor, cu privire la măsurile adoptate de întreprinderi pentru a contribui la stoparea răspândirii coronavirusului și a menținerii în siguranță a angajaților reprezintă o temă aprofundată de Asociația Europeană pentru industria etichetelor autoadezive - FINAT. Aceasta a subliniat că rolul etichetelor autoadezive și al ambalajelor cu bandă, componente esențiale ale infrastructurii critice din sectoarele alimentar și medical, este mai important ca oricând, acum, în contextul pandemiei.

Asociația a mai menționat, într-un articol despre Cele mai bune practici și experiențe împărtășite în timpul pandemiei Covid-19, că unii membri impun măsuri de o mai mare anvergură decât cele recomandate sau cele aplicate de administrațiile locale și instituțiile de sănătate publică, tocmai pentru a contribui la stoparea răspândirii coronavirusului și a reduce impactul asupra economiei.

Furnizorii din toate sectoarele acționează din greu pentru a se asigura că produsele și serviciile lor rămân sigure în timp ce gestionează situația globală de coronavirus Covid-19. Transportul este o considerație importantă.

Comisia Europeană lucrează în strânsă colaborare cu alte organizații internaționale, cum ar fi Parlamentul European și organizațiile de afaceri din domenii precum gestionarea frontierelor, pentru a susține transporturile de marfă în Uniunea Europeană, pet imp de pandemie. CE a oferit îndrumări practice pentru a asigura fluxul continuu de mărfuri prin Europa, îndrumări ce includ o imagine de ansamblu asupra măsurilor naționale luate de către fiecare țară în parte.

Acționarii prezenți pe toate platformele de comunicare se folosesc de această periodă fără precedent pentru a oferi noutăți cu privire la impactul coronavirusului asupra pieței de etichete. Un exemplu poate fi cel furnizat de Labels&Labeling unde companiile oferă actualizări cu privire la furnizarea produselor și serviciilor lor, ținând cont de situația globală. Una dintre sursele care oferă cifre pandemice actualizate în mod regulat este în Financial Times, precum și Universitatea Johns Hopkins, sursă de renume care oferă informații cuprinzătoare.

Asociația Iberică a Producătorilor de Etichete în Rolă - AIFEC, spune că piața va reveni mai puternic după pandemia de coronavirus. Președintele Asociației, José Ramón Benitothis, susține că această criza poate servi la întărirea pieței pe această zonă, deoarece s-a dovedit că etichetele sunt produse esențiale, întrucât aduc valoare mărcilor, oferă informații consumatorilor și permit trasabilitatea produselor.

Konica Minolta a efectuat propriile sale studii și a introdus informații despre impactul coronavirusului pentru a controla și monitoriza constant situația. În această perioadă dificilă, avem două direcții asupra cărora ne concentrăm cu prioritate. În primul rând, vrem să ne asigurăm că toți colegii, clienții și familiile acestora rămân în siguranță și sănătoși. În al doilea rând, vom continua să oferim clienților noștri produsele și serviciile noastre, cu ajutorul cărora aceștia își pot continua și dezvolta afacerile.

În acest scop, oferim suport practic, în timp ce continuăm să dăm viață ideilor în întreaga lume, cu o abordare dedicată clienților, de colaborare și parteneriat. În ciuda tuturor veștilor proaste cu privire la coronavirus, am primit și câteva informații pozitive de la clienții noștri din zona de tipar digital al etichetelor. Aceștia fac parte din baza de date cu peste 500 de instalații AccurioLabel la nivel global, dintre care 200 cu sediul în Europa. Veștile bune sunt reprezentate de înregistrarea unei creșteri a cererii de etichete pe piețele din Europa – cu precădere în Italia, Norvegia, Ucraina și Marea Britanie - precum și în alte zone.

Cercetările noastre au arătat, conform înregistrării contoarelor de pe echipamentele Konica Minolta - AccurioLabel, că, în Europa, volumele de printare au sărit cu 150% în luna martie 2020 – atunci când a avut loc vârful pandemiei la nivel mondial - în comparație cu luna precedentă.

Creșterea bruscă, într-o oarecare măsură, a fost atribuită consumatorilor care s-au alimentat cu stocuri de produse mai mari decât de obicei, provocând astfel o creștere a cererii. Deoarece tiparul digital este singura tehnologie capabilă să ofere rulaje scurte până la medii, cu un timp de fabricație rapid - clienții Konica Minolta au raportat o creștere a producției digitale. De asemenea, deoarece mulți furnizori de tipar convențional și-au redus forța de muncă sau chiar au închis total producția în timpul stării de urgență, echipamentele de printare digitală a etichetelor - AccurioLabel de la Konica Minolta - au fost considerate soluția perfectă, grație ușurinței lor de utilizare.

Unul dintre primii clienți ai tehnologiei Konica Minolta este compania Soabar, din Marea Britanie. Aceasta deține două sisteme de tipar digital al etichetelor, cu ajutorul cărora și-a triplat producția de la începutul acestui an. Afacerea s-a concentrat cu preponderență pe producția etichetelor destinate sectorului farmaceutic și a celui pentru igienă, precum și pe zona produselor alimentare, încă de la izbucnirea Covid-19. Pentru mai multe detalii, accesați site-ul companiei.

Oportunitățile create pe piața de tipar digital a etichetelor sunt bine documentate și argumentate, grație modificărilor seismice efectuate asupra acestei industrii. Execuțiile rapide, producția și personalizarea imediate, calitatea înaltă oferită de printul digital, toate aceste schimbări super-rapide vor deveni din ce în ce mai căutate în următorii ani.

Astfel, angajamentul Konica Minolta de a oferi cel mai bun serviciu posibil tuturor clienților săi va continua mereu, împotriva tuturor dificultăților, întrucât prioritățile noastre le reprezintă sănătatea și siguranța oamenilor.


Despre Konica Minolta Business Solutions România

Despre Konica Minolta Business Solutions România

Konica Minolta Business Solutions România, filială a Konica Minolta Business Solutions Europa, a fost înfiinţată la 1 octombrie 2003, pe structurile companiei Minolta România, existente pe piaţa locală încă din 1991, ca urmare a fuziunii la nivel internaţional dintre Minolta Co. şi Konica Corporation, care a generat noua companie Konica Minolta Holdings, Inc.

Konica Minolta Business Solutions România a păstrat structurile şi reţeaua de vânzări ale Minolta România, beneficiind de experienţa a peste 31 de ani de existenţă pe piaţa românească şi de o reţea de distribuţie de peste 60 de parteneri. Ca în anii precedenţi, rezultatele anului 2020 plasează Konica Minolta în topul furnizorilor de echipamente de birou din România.

Konica Minolta Business Solutions România distribuie și asigură mentenanță pentru echipamente multifuncţionale office, faxuri, imprimante, sisteme de producție digitală și tipar industrial şi oferă Servicii Optimizate de Printare, bazate pe soluţii complete de management al documentelor. Furnizor de top de servicii complete de management al informațiilor, compania pune la dispoziția clienților soluții software de ultimă generație în domeniul infrastructurii și securității IT, precum și în mediile cloud. Totodată, Konica Minolta comercializează o gamă extinsă de soluții de supraveghere și analiză video avansată.

Imagini ale produselor Konica Minolta sunt disponibile pe www.konicaminolta-images.eu.
Pentru mai multe informații vizitați https://www.konicaminolta.ro/ro-ro/news și urmăriți paginile oficiale ale companiei pe Facebook, YouTube și LinkedIn.
Termeni şi nume de produse pot fi mărci comerciale sau mărci înregistrate ale proprietarilor lor, recunoscute ca atare.

Pentru informații detaliate despre Konica Minolta:
Viorica Mocanu, Marketing Manager
Tel.: +40 21 207.4560; marketing@konicaminolta.ro